• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
فصلنامه علمی -پژوهشی 
تحقیقات اقتصاد کشاورزی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 11 (1398)
دوره دوره 10 (1397)
دوره دوره 9 (1396)
دوره دوره 8 (1395)
دوره دوره 7 (1394)
شماره شماره 28
شماره شماره 27
شماره شماره 26
شماره شماره 25
دوره دوره 6 (1393)
دوره دوره 5 (1392)
دوره دوره 4 (1391)
دوره دوره 3 (1390)
دوره دوره 2 (1389)
دوره دوره 1 (1388)
بلالی, حمید, ابراهیمی, یوسف. (1394). بررسی حاشیه و کارایی بازار میگو در استان بوشهر. فصلنامه علمی -پژوهشی تحقیقات اقتصاد کشاورزی, 7(27), 167-179.
حمید بلالی; یوسف ابراهیمی. "بررسی حاشیه و کارایی بازار میگو در استان بوشهر". فصلنامه علمی -پژوهشی تحقیقات اقتصاد کشاورزی, 7, 27, 1394, 167-179.
بلالی, حمید, ابراهیمی, یوسف. (1394). 'بررسی حاشیه و کارایی بازار میگو در استان بوشهر', فصلنامه علمی -پژوهشی تحقیقات اقتصاد کشاورزی, 7(27), pp. 167-179.
بلالی, حمید, ابراهیمی, یوسف. بررسی حاشیه و کارایی بازار میگو در استان بوشهر. فصلنامه علمی -پژوهشی تحقیقات اقتصاد کشاورزی, 1394; 7(27): 167-179.

بررسی حاشیه و کارایی بازار میگو در استان بوشهر

مقاله 10، دوره 7، شماره 27، پاییز 1394، صفحه 167-179  XML اصل مقاله (380 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
حمید بلالی؛ یوسف ابراهیمی
چکیده
مطالعه سیستم بازاریابی میگو جهت دست­یابی به راهکارهای افزایش تقاضای آن در بازار داخل از ضروریات است. با توجه به اهمیت تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر، این مطالعه به بررسی مسائل مربوط به حاشیه و کارایی بازار میگو در این استان پرداخته است. بدین منظور مقادیر حاشیه خرده‌فروشی، عمده‌فروشی و حاشیه کل، سهم عوامل بازاریابی، ضریب هزینه بازاریابی و کارایی فنی، قیمتی و کل برای این محصول محاسبه گردید. جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز از طریق تکمیل تعداد 86 پرسشنامه و به روش طبقه­بندی تصادفی در سطوح پرورش­دهنده، خرده­فروش، عمده­فروش و عمل­آوران میگو در استان بوشهر در سال 1392 انجام گرفته است. نتایج نشان داد که حاشیه خرده­فروشی، عمده­فروشی و حاشیه کل در مورد میگو به­ترتیب 11625، 38800 و 50425 ریال بوده است که در این میان سهم تولیدکننده از قیمت نهایی 43/72 درصد، سهم عمده‌فروش 22/21 درصد و سهم خرده‌فروش 35/6 درصد برآورد گردید. همچنین کارایی فنی با 12/89 درصد بالاترین میزان کارایی را در سطح خرده‌فروشی داشته است. با توجه به برآورد تابع حاشیه کل، قیمت خرده­فروشی و هزینه بازاریابی اثر معنی­داری بر حاشیه کل داشته و اثر قیمت خرده فروشی بر حاشیه کل بزرگ­تر و معنی­دارتر بوده است. به­طوری­که با افزایش یک درصد در قیمت خرده­فروشی و هزینه­ی بازاریابی، حاشیه کل به­ترتیب 523/0 و 215/0 درصد افزایش می­یابد. با توجه به معنی­دار شدن متغیر هزینه­ی بازاریابی در الگوی حاشیه­ی بازار، راهکارهای سیاستی باید در جهتی هدایت شوند که خدمات بازاریابی افزایش یافته و این هزینه­ها اثرمعنی­دارتری بر میزان حاشیه­ی بازار داشته باشند.
کلیدواژه‌ها
کارایی بازار؛ حاشیه بازار؛ میگو؛ بوشهر
عنوان مقاله [English]
Investigation of margin and efficiency of Shrimp market in Bushehr province
نویسندگان [English]
H. Balali؛ Y. Ebrahimi Y. Ebrahimi
چکیده [English]
Investigation of margin and efficiency of Shrimp market in Bushehr province
کلیدواژه‌ها [English]
market efficiency, Market Margin, Shrimp, Bushehr
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 2,675
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 861
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.